نامه سرگشاده به شی جین پینگ، ریاست جمهوری چین هوشنگ کردستانی

پاریس، دوازده ژوئیه 2020

جناب شی جین پینگ،

مقام محترم ریاست جمهوری چین

با احترام به استحضار می رساند که به گواهی تاریخ، ایران و چین دارای کهن ترین تمدن جهان هستند. هزاران سال پیش از این کنفوسیوس فیلسوف نامدار چین و زرتشت پیامبر ایرانی، بزرگترین تأثیر را روی فرهنگ و تمدن جهان گذاشته اند.

جنابعالی جانشین مرد بزرگی چون مائوتسه تونگ هستید که توانست با هوشمندی و تدبیر همراه با شجاعت ذاتی، به تسلط ژاپن و حکومت چیان کای چک بر چین پایان بخشد.

بدون قصد مقایسه، یادآور می شود که من هم از ایرانیان پیرو دکتر محمدمصدق هستم که موفق شد با قطع نفوذ ویرانگر انگلستان در ایران، سیاست های استعماری آن کشور را شکست دهد.

در درازای تاریخ به ویژه از مسیر جاده ابریشم، همیشه میان دو کشور مناسبات سیاسی دوستانه و مبادلات فرهنگی و داد و ستد اقتصادی برقرار بوده است.

راه پیمایی بی نظیر ده هزار کیلومتری مردم چین به رهبری مائوتسه تونگ الهام بخش تمامی مبارزان راه آزادی و استقلال بوده است.

در کشور ما، متأسفانه تلاش های مردم برای بدست آوردن آزادی، به استقرار دیکتاتوری مذهبی انجامید که بدون تردید بدترین نوع استبداد است و ملت ایران چهل و دو سال است که از آن رنج می‌برد.

اینک که سیاست های غلط سران دیکتاتوری اسلامی، رژیم را به آستانه فروپاشی کشانده است، آن ها تمام تلاش خود را برای حفظ بقای خویش به کار می برند و از جمله دست به دامان کشور بزرگ چین شده اند تا مانع سقوط رژیم شان شود و در این راه از حُسن نیت دولت چین سوء استفاده می‌کنند. حتی آماده اند که دار و ندار ملت ایران را نیز بر باد دهند.

قطعاً آقای رئیس جمهور، مقاله آقای نیکلا خروشچف را به خاطر می آورند که در روزنامه پراودا نوشت: «ماتوتسه تونگ پیشنهاد ساختن یک بندر در سواحل چین توسط روسیه را نپذیرفت و گفت، ما آمریکایی ها را بیرون نکرده ایم که شما روس ها جای آن ها را بگیرید.»  

ملت ایران حق دارد که پس از سقوط حتمی و نزدیک جمهوری اسلامی، در استیفای حقوق خویش، قراردادی را که هم اکنون ملاهای ایران با کشور بزرگ چین منعقد می کنند باطل اعلام دارد.

آنچه ملاها در طبق اخلاص نهاده اند و به خاطر حفظ خویش آماده اند آن را به چین عرضه کنند، در واقع به ملت ایران تعلق دارد که حتی سفره هایشان خالی است.

جناب رئیس جمهور، دریغ است که دو ملت ایران و چین، با تمدن انسانی و کهن که آن دو را به هم پیوند می دهد، در آینده به خاطر یک قرارداد بد، رو در روی هم قرار گیرند.

ملت ایران از کشور چین انتظار دارد، حال که ملاها دار و ندار ملت ما را غارت می کنند، به یاری ملت ایران برخیزد به جای کمک رساندن به بقای نظام.

هوشنگ کردستانی

رونوشت به:

جناب آنتونیو گوتِرِس،  مقام محترم دبیرکل سازمان ملل متحد

خانم آنگلا مرکی، مقام محترم صدراعظم آلمان فدرال

جناب ولادیمیر پویتن، مقام محترم ریاست جمهوری روسیه

جناب امانوئل ماکرون، مقام محترم ریاست جمهوری فرانسه

جناب دونالد ترامپ، مقام محترم ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا

جناب بوریس جانسون، مقام محترم نخست وزیر بریتانیای کبیر  

مطالب مرتبط